2011-03-10

Update..

Veckans mysterium
Som vanligt har det hänt mycket sjukt de senaste dagarna..Men tänkte dela med mig av en historia som ändå hör till de ovanliga..även i mitt liv. Som ni kanske förstått är jag inte världens mest organiserade människa. Är mer regel än undantag att saker försvinner. Har gått så långt att jag inte längre blir upprörd och stressad när något försvinner utan har lite av inställningen, det löser sig. Iaf har haft borta mitt visakort i cirka en vecka nu, har levt i tron att det ligger någonstans i lägenheten och därför inte spärrat det. Har konstaterat att inte någon tagit några pengar från det, och att de därför borde vara hemma. Jag och Sigge storstädade lägenheten i lördags och då inte något kort upphittades började jag känna mig lite småstressad, fast samtidigt lugn eftersom pengarna fortfarande var orörda. I måndags bestämde jag mig iaf för att fråga på skolan om det kommit in något visakort. Jag går till kafet där jag senast minns att jag använde det..och mycket riktigt de hade tagit reda på det. Kvinnan öppnar låda där hon lagt undan det för att ge tillbaka det till mig. Men när hon öppnar lådan så ligger det inte där..Efter många om och men visar det sig att de ropat ut Jenny Persson har tappat sitt visakort, varvid någon som påstår sig känna mig kommer fram å säger att de ska ge kortet åt mig. Personalen på fiket är lite för godtrogna enligt min mening och lämnar bort kortet utan att be om legitimation. Är ju ungefär om att ropa ut i högtalarna, någon som vill ha en extra inkomst bara att komma och hämta ett visakort, legitimation behöver ni inte visa då vi litar på folk.. Hade bara lust att fråga, jaha du låser inte cykeln heller? Aja tänkte att det spelade mindre roll eftersom de inte försvunnit några pengar, loggar in på min bank för att för säkerhetsskull föra över alla pengar jag har. Inser då att jag inte riktigt haft koll på hur mycket pengar jag hade haft på kortet. Någon hade använt mitt kort och handlat för 510 kr utan varken kod eller legitimation i samma fik som jag tappade det..SKUMT. Går tillbaka visar kontoutdraget och undrar hur det hela kunnat gå till. Får träffa chefen och nu görs en utredning om vad som egentligen hänt.. Hjälp mig och lös mysteriet tack!

Aja annars så har det tränats i dag ett pass i hop med Malin Linde och Isak. Mycket mottag och pass men även lite block. Block kan vara sjukt frustrerande och handlar så otroligt mycket om att läsa anfallaren, svårt!! 

Malin Linde
Sigge är tyvärr sjuk och åker hem till Gävle över helgen. Kommer tillbaka på söndag med nya krafter:) 
En mycket charmig bild på oss två :) Krya på dig vännen!!

Just ja, satt mig för övrigt på mitt IKSUkort i dag, det gick av på mitten. Men magnetremsan är hel så är nog ingen fara...:)

1 kommentar:

  1. Hmm... Skum...T! Tänkte direkt att det var nåt girigt litet cafébiträde som låg bakom när syrran berättade historien. Typ ropa ut att "Jenny Perssons visakort finns att hämtas ut här" - Frivilliga?? ...det säger man om man behöver nåt att skylla på för att det inte finns kvar, för så dum att nån faktiskt gjort det får vi hoppas för mänsklighetens skull att det inte hänt. Dock inte speciellt clever att bli kickad för en 500-lapp :P

    SvaraRadera