2011-03-11

Snön faller så gör även jag..

Nu får det vara nog med snö!!!!!!!
Jobbade torsdagnatt, i morse traskade jag från jobbet till IKSU för att träna. Öppnar ytterdörren och inser att varje steg på denna promenad kommer bli en kamp. Det hade snöat alldeles för mycket under natten och att säga att plogningen var bristfällig skulle vara en underdrift. Ville helst av allt ge upp och  lägga mig i snön för att vila ett tag, men bestämde mig för att bita i hop! När jag kommit upp i tempo var det som att någon ville plocka ner mig på jorden igen. Gjorde en brutal vurpa, alla vet hur det känns att vurpa när man promenerar själv.  Man är snabbt uppe på benen och försäkrar allt och alla  om att det minsann gått bra. Även om man helst av allt bara vill gråta. Detta fick mig osökt att tänka på en extremt pinsam incident som hände när jag bodde i Oslo.


Spårvagnar kan vara luriga
Försök tänka er in i detta. Fredag eftermiddag underbar solig dag, jag hade precis slutat jobbet och var helt sjuk lycklig över att det var helg. Kommer från tunnelbanan det enda som stod mellan mig och helgen var ett övergångsställe(ett väldigt trafikerat sådant speciellt på fredag eftermiddagar). Lycklig som jag är bestämmer jag mig för att springa över innan det blir rött igen. Mina steg är lätta,  jag känner mig glad och förväntansfull inför helgen. Plötsligt är det som verkligheten hinner i kapp mig. Jag har i all lycka "glömt" att det finns spårvagnar i Oslo, snubblar brutalt i ett spårvagnsspår. Snabbt kommer det fram en kvinna i frågar hur det gått, som alltid svarar man bra, och studsar upp, jag springer direkt vidare och...snubblar i nästa spår. Tur att det inte var rusningstrafik och ingen såg mig iaf.. Väl hemma inser jag att jag skrapat upp jeansen och blöder från knäna något som jag inte ens reflekterat över under själva fallet.  Varför är det så pinsamt att ramla i offentlighet? Har av några av mina bästa vänner fått smeknamnet ångvälten, jag börjar mer och mer förstå varför...

Aja nog om detta. Tog mig till IKSU trots vurpan. Körde ett pass med Rivan, Nora och Malin. Blev mycket spelövningar. Dagens lärdom är, träna mer biceps om du vill bli bra i försvar..Ni skulle förstå detta resonemang om ni sett Malin Lindes räddning i dag:) Dagens citat under träningen: "Slå mig gärna i huvudet!"

Sjukt sugen på lite sol på min bleka hy. Trånar efter resor till värmen. Lägger in lite bilder från vår resa till Magaluf förra året. Inte alls så att man längtar tillbaka!

Sophie "jag bara ler" Bjellerup
Pigga innan morgonträning
Hela gänget

Kräver inte att bli så här brun men lite färg vore trevligt!
Ni som är intresserade hur det gått med visakorthistorian, lugn bara lugn. På måndag ska det sista i denna härva förhoppningsvis redas ut. Jobbar i natt med!  Hoppas ni har en fin fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Fortsätt bjuda på dig själv syster vi är många som gillar att skratta med dig åt allt osannolikt du är med om! :)

    Snö är vackert och du publicerade sannerligen ingen avskräckande bild - men ibland får man bara lov att känna sig less. Även jag - så vinterentusiast jag är!

    Förresten - sedan när fick du rätten att kalla dig "blek?" Du har ju typ en medfödd brun nyans på huden!

    SvaraRadera